Remote work, home office: alkalmazkodás a szervezetben

Remote work, home office: alkalmazkodás a szervezetben

March 27, 2020

A BlackBelt PDU, azaz Project Delivery Unit egysége számos nemzetközi projekten dolgozik, ahol a projekttagok (ügyfél, szállítói csapatok) akár több különböző kontinensen élnek, így a távoli munkavégzés teljesen megszokott. Mégis jelentős változás számukra a mostani időszak, amikor a teljes PDU home office-ban dolgozik. Egy 70 fős szervezeti egységet kell elképzelni, akik alapesetben a BlackBelt HQ 3. emeletén találhatóak. Az átállásról Jenisz Gábort, a PDU vezetőjét kérdeztük.

A PDU-ban hogy történt a felkészülés az otthoni munkavégzésre?

Egy héttel a home office kihirdetése előtt számba vettük, hogy mire lesz szükség a zökkenőmentes átálláshoz. Az infrastruktúra felmérése és a szükséges fejlesztések végrehajtása, eszközök beszerzése egyértelmű lépések voltak. Mindezt nem csak központilag, BlackBelt oldalon kellett megtennünk, hanem a kollégáknak is, az otthoni feltételek (megfelelő internetelérés, szoftverek, hardver stb.) ellenőrzésével. Szerencsére ügyfeleinkkel is gyorsan sikerült új biztonsági megoldások alkalmazásában megegyeznünk, ahol ez szükséges volt, hisz néhány feladaton on-site is dolgoztunk. Az első két hét tapasztalatai alapján elmondható, hogy az infrastrukturális környezet jól vizsgázott, sehol nem tapasztaltunk fennakadást.

Hogy követed napi szinten az eseményeket?

A PDU-ban szakmai és projekt csapatok működnek (backend, frontend, mobil, tesztelés, devops, BA/SD, projektmenedzsment). Napi kommunikációt alakítottam ki a csapatok vezetőivel: mindenkitől az adott munkanap végéig várok egy rövid beszámolót az aznapi történésekről. Erre szoktam reagálni, valamint információkat adok a PDU folyamatban levő presales és projekt feladatairól, az üzletállományunk alakulásáról, az ügyfelek kérdéseiről. Most ez a napi levélváltás helyettesíti a rendszeres PDU menedzsment meeting mellett a folyosói, ebédlői információcserét.

Mivel lapos szervezetünk működésének alapvető értéke a teljes nyitottság, transzparencia mind házon belül, mind az ügyfelek felé, ezért szerencsére ebben az új helyzetben is azt tapasztalom, hogy a kollégák továbbra is szívesen megosztják velem a nehezebb kérdéseket is.

A kommunikáció terén mit vársz el a PDU szakmai menedzsment team-től?

Elsősorban az a kérésem, hogy ők is juttassák el az információkat a csapatukban dolgozó minden munkatársnak. Az első teljes home office hétben kiemelt feladat volt az otthoni munkavégzésre kialakított szabályok működésének és hatékonyságának gyakorlati tesztelése. Elérhetőség és válaszadás terén ügyfeleink ugyanolyan hatékonyságot várnak el, mint amit megszokhattak tőlünk.

Van-e olyan törekvés a home office-os működésben a kommunikáció javítására, amit a kollégák kezdeményeztek a PDU-ban vagy a BlackBeltnél?

Házon belüli, azaz PDU-s példát mondanék: a BA/SD (business analyst / solution designer) team-ünk vezetője találta ki, hogy legalább kétnaponta tartanak egy 15 perces ebéd utáni „kávészünetet” chat formájában, hiszen nekünk a csocsózás, közös ebéd, kávézás hiányzik a legjobban a mindennapokból, ezért igyekszünk mindent megtenni a pótlásukért!

Jenisz Gábor
Cikket írta
Jenisz Gábor
Delivery Manager
Olvasási idő:
3 perc
Life @BB
Megosztás